zdrowie

Skorzystaj z bezpłatnych programów zdrowotnych na rzecz Twojej aktywności na rynku pracy

Poznaj listę placówek medycznych, w których wykonasz bezpłatne badania profilaktyczne i rehabilitacyjne, aby utrzymać lub przedłużyć swoją aktywność zawodową.
Szczegóły w załączonych plikach oraz na stronie https://rpo.lodzkie.pl/slider/item/2368-skorzystaj-z-bezplatnych-badan

Jak unikać grypy i przeziębienia...

Za oknem zima, śnieg, plucha. I stwory, które lubią się do nas przytulać: przeziębienie i grypa. Jak je odpędzić. Kilka ciepłych rad:
Szczepienia ochronne
Najskuteczniejszą metodą zapobiegania grypie są coroczne szczepienia (szczegóły w opracowaniu Szczepienie – najlepsza ochrona przed grypą http://pis.lodz.pl/page/1,strona-glowna.html?id=882

Zdrowe odżywianie
Często jedzmy ciepłe posiłki. W diecie nie powinno zabraknąć owoców i warzyw, produktów zbożowych, nabiału. Warto zamieniać czerwone mięso na drób i ryby oraz ograniczać spożycie cukrów prostych i soli kuchennej (więcej o zdrowym odżywianiu na stronie internetowej Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Trzymaj Formę!” - www.trzymajforme.pl http://www.trzymajforme.pl/start-16

Odpowiednie ubranie
Zaleca się tzw. cebulę, czyli zakładanie na siebie kilku warstw odzieży zamiast jednej grubej kurtki. Kilka nałożonych na siebie ubrań tworzy warstwę izolacyjną, która znacznie ogranicza utratę ciepła z organizmu. Należy również unikać przegrzania ciała i w razie potrzeby zdejmować odpowiednie warstwy odzieży.

Higiena rąk
Wskazane jest częste mycie rąk mydłem i ciepłą wodą – szczególnie po powrocie do domu, przed i po jedzeniu, po skorzystaniu toalety. To bardzo skuteczny sposób na pozbycie się wszelkich zarazków - szczegóły w serwisie Higiena rąk http://pis.lodz.pl/page/459,higiena-rak.html

Aktywność fizyczna
Nawet jeśli pogoda nie zachęca do wyjścia, powinniśmy regularnie przebywać na świeżym powietrzu. Spacery, krótkie biegi, zabawy wzmacniają organizm i poprawiają samopoczucie.

Sen
Naszą odporność w dużym stopniu obniżają niedobory snu, dlatego ważne jest wysypianie się. Zalecana dzienna dawka to przynajmniej 7 godzin nieprzerwanego snu. Warto zadbać o odpowiednie warunki spania. Sypialnię powinno się wietrzyć zarówno w ciągu dnia, jak i przed snem. Wskazane jest spanie w pokoju, w którym nie panuje zbyt wysoka temperatura.

NIE dla używek
Unikajmy używek takich jak kawa, papierosy czy alkohol. Bardzo negatywnie wpływają na nasz układ odpornościowy i osłabiają organizm w walce z infekcjami.

Akcja informacyjna dotycząca nowotworów

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łęczycy informuje, że rozpoczęła się akcja informacyjna Ministerstwa Zdrowia, dotycząca profilaktyki onkologicznej, realizowana w ramach Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych na lata 2016-2024. Informacje na temat nowotworów oraz materiały do pobrania dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia http://www.mz.gov.pl/aktualnosci/profilaktyka-onkologiczna-akcja-informa...

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łęczycy
Wojciech Frankowski

Strony

Subskrybuj RSS - zdrowie

O nas, czyli Gminie Piątek

logo Gminy Piątek

Od północy obszar Gminy Piątek oparty jest na Pradolinie Warszawsko-Berlińskiej, która w kierunku południowym przechodzi w Równinę Łowicko-Błońską. Dalej na południe obszar gminy obejmuje fragmenty płatów wysoczyzny, porozcinanych dolinami Maliny, Strugi i Moszczenicy. Równinny teren, urozmaicony jest dolinami niewielkich rzek oraz wydmami śródlądowymi. Cały obszar leży w obrębie moreny dennej zlodowaceń środkowopolskich, stąd w podłożu występują gliny, piaski i żwiry. Wykształciły się na nich niezbyt żyzne gleby brunatne i płowe.

Czytaj więcej..

Ciekawe fotografie

randomness