Nowe dowody od 7 listopada. Konieczna będzie wizyta w urzędzie
7 listopada zostaną wdrożone nowe dowody osobiste. Wnioski o ich wydanie będzie można składać od 8 listopada, ale jedynie na miejscu w urzędzie. Nowe dokumenty zawierają zarówno podpis właściciela, jak i jego odcisk palca.
Nowe dowody osobiste będą dostępne dla każdego obywatela powyżej 12 roku życia i mają ważność przez okres 10 lat. Najważniejsza zmiana, to dodanie w warstwie elektronicznej odcisku palca, a w warstwie graficznej podpisu właściciela. Ma to lepiej zabezpieczyć dokument przed fałszerstwem. Podobne rozwiązania stosowane są obecnie w przypadku paszportów. Oprócz tego pojawią się również mniejsze zmiany w warstwie graficznej np. oznaczenia państwa członkowskiego na tle flagi Unii Europejskiej.
Ministrowie Janusz Cieszyński ? sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Paweł Szefernaker ? sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji poinformowali, że rozwiązania niezbędne do wydawania nowych dowodów zostaną wdrożone 7 listopada, a od 8 listopada będzie możliwe składanie wniosków o nowe dokumenty.
Uwzględniając konieczność zapewnienia bezpiecznego wdrożenia z dniem 7 listopada br. rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców, Urząd Miejski w Piątku informuje o planowanym przez Departament Spraw Obywatelskich MSW na dzień 5 listopada br. na godz. 12:00 całkowitym zablokowaniu dostępu do Rejestru Dowodów Osobistych dla urzędników. W związku z tym:
– do ww. terminu nastąpi personalizacja wszystkich wniosków o wydanie dowodu osobistego przyjętych na podstawie przepisów dotychczasowych;
– informujemy o skróceniu czasu przyjmowania wniosków o wydanie dowodu osobistego i pozostałych zdarzeń z obszaru dowodów osobistych w dniu 5 listopada 2021 r.